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Les Forums de MeteoBelgique
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Saison 2010 : Ouragans, cyclones, typhons, tempêtes et dépressions

Messages recommandés

L'hypothèse du double maximum des vents vient d'être confirmé par un passage de l'avion (j'ai retiré un jeu d'observation, et il en manque un avant ceui là). Le max le plus interne est faible, ce qui indique que le cycle est déjà bien avancé. (P.S. : à force, je finis par causer anglais sans m'en rendre compte weak inner max -> max interne faible / powerful outer max -> max externe puissant)

capturenvn.png

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Le message Vortex :

Product: Air Force Vortex Message (URNT12 KNHC)

Transmitted: 31st day of the month at 14:01Z

Aircraft: Air Force Aircraft (Last 3 digits of the tail number are 309)

Storm Number & Year: 07L in 2010

Storm Name: Earl (flight in the North Atlantic basin)

Mission Number: 6

Observation Number: 14

A. Time of Center Fix: 31st day of the month at 13:42:40Z

B. Center Fix Coordinates: 20°58'N 67°38'W (20.9667N 67.6333W)

B. Center Fix Location: 204 miles (329 km) to the NNW (330°) from San Juan, Puerto Rico (USA).

C. Minimum Height at Standard Level: 2,564m (8,412ft) at 700mb

D. Estimated (by SFMR or visually) Maximum Surface Wind: 109kts (~ 125.4mph)

E. Location of the Estimated Maximum Surface Wind: 13 nautical miles (15 statute miles) to the NE (52°) of center fix

F. Maximum Flight Level Wind Inbound: From 135° at 122kts (From the SE at ~ 140.4mph)

G. Location of Maximum Flight Level Wind Inbound: 27 nautical miles (31 statute miles) to the NE (49°) of center fix

H. Minimum Sea Level Pressure: 939mb (27.73 inHg)

I. Maximum Flight Level Temp & Pressure Altitude Outside Eye: 8°C (46°F) at a pressure alt. of 3,034m (9,954ft)

J. Maximum Flight Level Temp & Pressure Altitude Inside Eye: 20°C (68°F) at a pressure alt. of 3,049m (10,003ft)

K. Dewpoint Temp (collected at same location as temp inside eye): 17°C (63°F)

K. Sea Surface Temp (collected at same location as temp inside eye): Not Available

L. Eye Character: Open in the southwest

M. Eye Shape & Diameter: Circular with a diameter of 15 nautical miles (17 statute miles)

N. Fix Determined By: Penetration, Radar, Wind, Pressure and Temperature

N. Fix Level: 700mb

O. Navigation Fix Accuracy: 0.02 nautical miles

O. Meteorological Accuracy: 0.5 nautical miles

Remarks Section:

Maximum Flight Level Wind: 122kts (~ 140.4mph) in the northeast quadrant at 13:33:50Z

Maximum Flight Level Temp: 22°C (72°F) which was observed 4 nautical miles to the NE (49°) from the flight level center

Le mur est ouvert au Sud Ouest, et donc le mur interne va bientôt s'effondrer. À noter, même si on s'y serait attendu, que la pression continue de remonter.

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Effectivement, hier soir on voyait bien qu'il y avait du changement. A mon avis, cela va être compliqué de ravoir un deuxième pic, mais sait-on jamais. Le gaillard va quand même traverser le GS. De plus, il semble que sa période de "majeur" va être plus longue que prévu. Il va vraiment lécher le Cap Hateras et les gens là-bas ont vraiment intérêt à s'accrocher !

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Earl montre des signes qui n'ont rien de rassurant. Le maximum des vents en altitude dans le mur externe monte à 130 noeuds d'après le dernier passage de l'avion. J'interprète cela comme un rattrapage des vents qui n'ont jamais vraiment suivi la baisse de la pression. Si cela se confirme, cela voudrait dire que Earl pourrait ressortir de son cycle avec une pression certes nettement en hausse, mais des vents qui n'ont que peu baissé car ce sont aligné sur la pression. Cela demande évidement validation, en fonction de l'évolution de Earl, mais l'hypothèse d'un deuxième pic en catégorie me semble plus élevée que tout à l'heure tout de même.

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On dirait que le mur interne s'effondre :

post-3513-1283272714_thumb.jpg

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Je suis un peu sceptique. En général, les ouragans sortent d'un ERC assez moribond, beaucoup moins bien organisé, et ils faudraient bcp d'énergie pour qu'ils reviennent à leur pic de puissance. Nous verrons bien, mais il y a des choses ces dernières heures qui ne m'étonnent pas.

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En fait, le cycle s'accompagne d'un élargissement de l'oeil, donc les vents dans le mur faiblissent (loi de conservation du mouvement angulaire).

En plus, le cycle s'accompagne d'une hausse de la pression, puisque le cyclone se déstructure puis se restructure. Les vents étant liés à la pression, si la pression augment, les vents baissent.

Mais cela suppose un ouragan mature avec une relation vent/pression valable. Ici, les vents ont continué d'augmenter en ratard suite à la baisse de la pression ( jusqu'à 931 hPa y a pas longtemps ), et ses 130 noeuds, vu leur position et la pression d'Earl, représente une donnée réaliste. Cela signifie aussi que le mur externe est solide, et que, si il se contracte, pourrait encore renforcer Earl.

000

WTNT42 KNHC 311457

TCDAT2

HURRICANE EARL DISCUSSION NUMBER 25

NWS TPC/NATIONAL HURRICANE CENTER MIAMI FL AL072010

1100 AM AST TUE AUG 31 2010

THE EYE HAS BECOME OBSCURED ON VISIBLE IMAGES AND THIS IS REFLECTED

IN A DECREASE IN THE DVORAK NUMBERS AND IN AN INCREASE IN THE

PRESSURE TO 939 MB. THIS APPARENT WEAKENING IS MOST LIKELY RELATED

TO AN ONGOING EYEWALL REPLACEMENT CYCLE AS INDICATED BY THE DOUBLE

EYE STRUCTURE OBSERVED ON MICROWAVE DATA AT 1035 UTC. HOWEVER...AN

AVERAGE OF THE FLIGHT-LEVEL WINDS AND SFMR DATA FROM THE AIR FORCE

RECONNAISSANCE PLANE STILL SUPPORTS AN INITIAL INTENSITY OF 115

KNOTS. NO CHANGE IN INTENSITY IS EXPECTED TODAY BUT THERE IS A

CHANCE FOR EARL TO STRENGTHEN A LITTLE DURING THE NEXT 24 HOURS IF

THE OUTER EYEWALL SHRINKS. DESPITE THE FLUCTUATIONS IN INTENSITY...

EARL MOST LIKELY WILL RETAIN CATEGORY FOUR STATUS FOR THE NEXT 48

HOURS. A GRADUAL WEAKENING SHOULD BEGIN THEREAFTER AS THE SHEAR

INCREASES.

EARL HAS CONTINUED TO WOBBLE DURING THE PAST FEW HOURS BUT THE

AVERAGE MOTION IS TOWARD THE WEST-NORTHWEST OR 300 DEGREES AT 12

KNOTS. EARL HAS BEEN STEERED BY THE FLOW AROUND A SUBTROPICAL RIDGE

EXTENDING FROM THE EASTERN UNITED STATES EASTWARD ACROSS THE

ATLANTIC. THIS PATTERN WILL KEEP EARL ON A GENERAL WEST-NORTHWEST

TO NORTHWEST TRACK DURING THE NEXT 24 TO 48 HOURS. THEREAFTER...THE

SUBTROPICAL RIDGE WILL MOVE EAST AND EARL WILL LIKELY TURN NORTH AND

NORTHEAST BETWEEN THE RIDGE AND MID-LEVEL TROUGH OVER THE EASTERN

UNITED STATES. THIS IS THE SCENARIO PROVIDED BY MOST OF THE

DYNAMICAL MODELS. THE OFFICIAL FORECAST HAS SHIFTED A LITTLE TO THE

WEST BEFORE 48 HOURS AND IS ON THE WESTERN EDGE OF THE GUIDANCE

ENVELOPE.

GIVEN THE TRACK AND THE LARGE AREA OF TROPICAL STORM FORCE WINDS...A

HURRICANE WATCH WILL LIKELY BE REQUIRED FOR A PORTION OF THE

MID-ATLANTIC COAST LATER TODAY. INTERESTS FROM THE CAROLINAS

NORTHWARD TO NEW ENGLAND SHOULD MONITOR THE PROGRESS OF EARL.

THERE IS STILL CONSIDERABLE UNCERTAINTY AS TO HOW CLOSE THE

HURRICANE WILL COME TO THE U.S. EAST COAST.

FORECAST POSITIONS AND MAX WINDS

INITIAL 31/1500Z 21.2N 67.9W 115 KT

12HR VT 01/0000Z 22.3N 69.7W 115 KT

24HR VT 01/1200Z 24.8N 71.7W 120 KT

36HR VT 02/0000Z 27.3N 73.5W 115 KT

48HR VT 02/1200Z 30.5N 75.0W 115 KT

72HR VT 03/1200Z 36.5N 73.0W 100 KT

96HR VT 04/1200Z 43.5N 66.0W 80 KT

120HR VT 05/1200Z 52.5N 57.0W 55 KT...POST-TROP/EXTRATROP

P.S. Et encore 115 nœuds à l'altitude de vol dans le quadrant où les vents ne doivent pas être les plus forts...

Et la pression a cessé de chuter : 940 hPa aux dernières nouvelles. Cela sent le maintien surprise en catégorie 4 maintenant...

Modifié par paix

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Le message Vortex :

Product: Air Force Vortex Message (URNT12 KNHC)

Transmitted: 31st day of the month at 17:27Z

Aircraft: Air Force Aircraft (Last 3 digits of the tail number are 309)

Storm Number & Year: 07L in 2010

Storm Name: Earl (flight in the North Atlantic basin)

Mission Number: 6

Observation Number: 26

A. Time of Center Fix: 31st day of the month at 17:09:20Z

B. Center Fix Coordinates: 21°21'N 68°17'W (21.35N 68.2833W)

B. Center Fix Location: 184 miles (296 km) to the E (92°) from Cockburn Town, Turks and Caicos Islands (GBR).

C. Minimum Height at Standard Level: 2,590m (8,497ft) at 700mb

D. Estimated (by SFMR or visually) Maximum Surface Wind: 94kts (~ 108.2mph)

E. Location of the Estimated Maximum Surface Wind: 25 nautical miles (29 statute miles) to the WNW (302°) of center fix

F. Maximum Flight Level Wind Inbound: From 43° at 109kts (From the NE at ~ 125.4mph)

G. Location of Maximum Flight Level Wind Inbound: 30 nautical miles (35 statute miles) to the NW (304°) of center fix

H. Minimum Sea Level Pressure: 940mb (27.76 inHg)

I. Maximum Flight Level Temp & Pressure Altitude Outside Eye: 8°C (46°F) at a pressure alt. of 3,053m (10,016ft)

J. Maximum Flight Level Temp & Pressure Altitude Inside Eye: 20°C (68°F) at a pressure alt. of 3,037m (9,964ft)

K. Dewpoint Temp (collected at same location as temp inside eye): 20°C (68°F)

K. Sea Surface Temp (collected at same location as temp inside eye): Not Available

L. Eye Character: Not Available

M. Eye Shape & Diameter: Circular with a diameter of 35 nautical miles (40 statute miles)

N. Fix Determined By: Penetration, Radar, Wind, Pressure and Temperature

N. Fix Level: 700mb

O. Navigation Fix Accuracy: 0.02 nautical miles

O. Meteorological Accuracy: 1 nautical mile

Remarks Section - Remarks That Were Decoded...

Maximum Flight Level Wind: 128kts (~ 147.3mph) in the northeast quadrant at 15:31:10Z

Maximum Flight Level Wind Outbound: 114kts (~ 131.2mph) in the southeast quadrant at 17:19:00Z

Remarks Section - Additional Remarks...

EYEWALL IS REFORMING.

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Tant que je suis dans les messages Vortex, celui de Fiona : 35 noeuds et 1006 hPa.

Product: Air Force Vortex Message (URNT12 KNHC)

Transmitted: 31st day of the month at 17:36Z

Aircraft: Air Force Aircraft (Last 3 digits of the tail number are 300)

Storm Number & Year: 08L in 2010

Storm Name: Fiona (flight in the North Atlantic basin)

Mission Number: 1

Observation Number: 05

A. Time of Center Fix: 31st day of the month at 17:23:40Z

B. Center Fix Coordinates: 16°18'N 56°47'W (16.3N 56.7833W)

B. Center Fix Location: 291 miles (469 km) to the NE (40°) from Bridgetown, Barbados.

C. Minimum Height at Standard Level: 745m (2,444ft) at 925mb

D. Estimated (by SFMR or visually) Maximum Surface Wind: 34kts (~ 39.1mph)

E. Location of the Estimated Maximum Surface Wind: 43 nautical miles (49 statute miles) to the NNW (335°) of center fix

F. Maximum Flight Level Wind Inbound: From 91° at 33kts (From the E at ~ 38.0mph)

G. Location of Maximum Flight Level Wind Inbound: 78 nautical miles (90 statute miles) to the NW (325°) of center fix

H. Minimum Sea Level Pressure: 1006mb (29.71 inHg) - Extrapolated

I. Maximum Flight Level Temp & Pressure Altitude Outside Eye: 22°C (72°F) at a pressure alt. of 760m (2,493ft)

J. Maximum Flight Level Temp & Pressure Altitude Inside Eye: 23°C (73°F) at a pressure alt. of 758m (2,487ft)

K. Dewpoint Temp (collected at same location as temp inside eye): 21°C (70°F)

K. Sea Surface Temp (collected at same location as temp inside eye): Not Available

L. Eye Character: Not Available

M. Eye Shape: Not Available

N. Fix Determined By: Penetration, Radar, Wind, Pressure and Temperature

N. Fix Level: 925mb

O. Navigation Fix Accuracy: 0.02 nautical miles

O. Meteorological Accuracy: 1 nautical mile

Remarks Section:

Maximum Flight Level Wind: 33kts (~ 38.0mph) in the northwest quadrant at 16:55:40Z

Sea Level Pressure Extrapolation From: 925mb

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TD9 est née ...

Vents de 30 noeuds, direction Ouest, aucune évidence de "majeur" pour l'instant, mais c'est à surveiller car le système ne devrait pas suivre Danielle, Earl, et Fiona.

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Quelle activité quand même dans l'Atlantique...

Depuis Danielle, toutes les ondes tropicales ont fait leur cyclogénèse tropicale. Danielle, Earl, Fiona, bien Gaston ? Maintenant, on s'arrête où ?

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Je débarque un peu là , mais à noter aussi qu'Earl a foiré en beauté sa sortie de cycle. Il aurait pu arriver au mythe du cycle sans affaiblissement, mais sur la fin, c'est parti en cacahuète. Je m'en doutais un peu hier soir avec ce vortex disant "eyewall is reforming" et l'évo de la présentation satellite. Mais depuis Earl, s'est bien repris, et se maintient en cat3 depuis. À noter que l'ACE, tant pour la saison que pour Earl, sont entrain de grimper au cocotier. Earl pourrait dépasser les 20 facilement, et même faire mieux que Danielle. Bref, la saison n'est pas morte, vive la saison !

:tusors:

P.S. : Encore un magnifique graphique à trois.

post-3513-1283370095_thumb.jpg

post-3513-1283371007_thumb.png

Modifié par paix

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Tiens, le téléphone son ... Ah v'lÀ Gaston :whistling:

Bon, ok, c'était un peu facile ... En tout cas, il y a bcp plus d'incertitude pour celui-là, avec une possible fin du monde pour Haïti et quelques frayeurs pour la Floride. Ouragan prévu à long terme. On n'a pas fini de se marrer sur ce forum. Next one, please !

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Je pense qu'Earl est repassé en cat4...

Il va sera quand même encore puissant quand il va longer la cote est, non ?

:whistling:

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Effectivement, Earl est repassé en cat4.

Le Cap Hatteras est à 30% de chances d'avoir des vents de force ouragan. Les vents de cette puissance sont enregistrés dans un rayon de 150kms autour du centre. Difficile de dire à combien Earl passera de la côte, mais ca se jouera à très peu de choses.

Sinon, il y a un paquet qui sort de l'Atlantique et vu les conditions, ca pourrait aussi être intéressant :whistling:

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Gaston a été rétrogradé en TD, comme quoi c'est toujours la Nature qui aura raison.

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Vue de l'oeil de Earl de puis la station spatiale internationale

post-14-1283452986_thumb.jpg

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Joli photo Philippe :thumbsup:

Earl est l'ouragan le plus creux creux depuis Dean en 2007, et le plus intense depuis Ike en 2008. Joli palmarès :whistling: Surtout, son ACE est plus élevé que celui de Danielle, et vu son évolution prévu, cela pourrait donner un gros total.

Gaston devrait avoir un peu plus d'espace je pense pour se développer que Fiona. Cette dernière est assez loin à l'ouest, et le NHC est relativement confiant dans sa capacité à atteindre le statut d'ouragan. Mais surtout, derrière Gaston, la cinquième (!) dépression tropicale d'affilé à la possibilité elle aussi de se développer.

4 cyclogénèse tropicale en 11 jours, peut être 5 en 15, c'est impressionnant.

Modifié par paix

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L'avis du NHC sur le mois d'Août dans le Pacifique :

Tropical Weather Summary

000

ABPZ30 KNHC 011336

TWSEP

MONTHLY TROPICAL WEATHER SUMMARY

NWS TPC/NATIONAL HURRICANE CENTER MIAMI FL

800 AM PDT WED SEP 01 2010

FOR THE EASTERN NORTH PACIFIC...EAST OF 140 DEGREES WEST LONGITUDE..

AUGUST CONTINUED THE TREND OF AN INACTIVE SEASON OVER THE EASTERN

NORTH PACIFIC BASIN WITH THE FORMATION OF ONLY 2 TROPICAL STORMS

AND 1 TROPICAL DEPRESSION. ONE OF THE TROPICAL STORMS...FRANK...

REACHED HURRICANE STRENGTH. THESE NUMBERS ARE BELOW THE LONG-TERM

(1971-2009) AVERAGE OF 4 TROPICAL STORMS...2 HURRICANES...AND 1

MAJOR HURRICANE. IN TERMS OF ACCUMULATED CYCLONE ENERGY...ACE...

WHICH MEASURES THE COMBINED STRENGTH AND DURATION OF TROPICAL

STORMS AND HURRICANES...TROPICAL CYCLONE ACTIVITY IN AUGUST WAS

ABOUT 40 PERCENT OF NORMAL.

SO FAR THIS SEASON...OVERALL TROPICAL CYCLONE ACTIVITY OBSERVED TO

DATE IS ABOUT 75 PERCENT OF THE LONG-TERM MEAN.

REPORTS ON INDIVIDUAL CYCLONES...WHEN COMPLETED...ARE AT THE WEB

SITE OF THE NATIONAL HURRICANE CENTER...USE LOWER-CASE LETTERS...

HTTP://WWW.NHC.NOAA.GOV/2010EPAC.SHTML

SUMMARY TABLE

En bref, on a évité le record d'inactivté, mais c'est pas glorieux pour autant :whistling:

Pour l'Atlantique, Earl et Danielle ont tiré vers le haut l'activté :

Tropical Weather Summary

000

ABNT30 KNHC 011148

TWSAT

MONTHLY TROPICAL WEATHER SUMMARY

NWS TPC/NATIONAL HURRICANE CENTER MIAMI FL

800 AM EDT WED SEP 01 2010

FOR THE NORTH ATLANTIC...CARIBBEAN SEA AND THE GULF OF MEXICO...

FOUR TROPICAL STORMS AND ONE TROPICAL DEPRESSION FORMED IN THE

ATLANTIC BASIN DURING THE MONTH OF AUGUST. TWO OF THESE

STORMS...DANIELLE AND EARL...BECAME MAJOR HURRICANES. THE NUMBER

OF NAMED STORMS WAS EQUAL TO THE LONG-TERM (1944-2009) AVERAGES OF 4

TROPICAL STORMS AND 2 HURRICANES...BUT ABOVE THE AVERAGE OF ABOUT 1

MAJOR HURRICANE. IN TERMS OF ACCUMULATED CYCLONE ENERGY...ACE...

WHICH MEASURES THE COMBINED STRENGTH AND DURATION OF TROPICAL

STORMS AND HURRICANES...TROPICAL CYCLONE ACTIVITY IN AUGUST WAS

ABOUT 60 PERCENT ABOVE NORMAL.

SO FAR THIS SEASON...OVERALL TROPICAL CYCLONE ACTIVITY TO DATE IS

ABOUT 50 PERCENT ABOVE THE LONG-TERM MEAN.

REPORTS ON INDIVIDUAL CYCLONES...WHEN COMPLETED...ARE AT THE WEB

SITE OF THE NATIONAL HURRICANE CENTER...USE LOWER-CASE

LETTERS...HTTP://WWW.NHC.NOAA.GOV/2010ATLAN.SHTML

SUMMARY TABLE

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Gaston est laissé comme une "remnant low", mais il pourrait y avoir régénération, et alors ça ferait mal !

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J'y crois encore en Gaston, et les modèles aussi d'ailleurs. C'est un peu dommage cet échec dans l'Atlantique tropicale quand même.

Par contre, Fiona vient de se faire souffler par le cisaillement de nord. Doit rester 2, 3 Cbs paumés au Sud, mais pour le reste, c'est la fin.

P.S. : Pas grand chose dans le vortex pour supporter le maintient en tempête, si ce n'est ce SMFR à 35 noeuds,

Product: Air Force Vortex Message (URNT12 KNHC)

Transmitted: 3rd day of the month at 22:02Z

Aircraft: Air Force Aircraft (Last 3 digits of the tail number are 306)

Storm Number & Year: 08L in 2010

Storm Name: Fiona (flight in the North Atlantic basin)

Mission Number: 5

Observation Number: 05

A. Time of Center Fix: 3rd day of the month at 21:37:30Z

B. Center Fix Coordinates: 30°15'N 65°29'W (30.25N 65.4833W)

B. Center Fix Location: 148 miles (237 km) to the SSW (196°) from Hamilton, Bermuda (GBR).

C. Minimum Height at Standard Level: 1,528m (5,013ft) at 850mb

D. Estimated (by SFMR or visually) Maximum Surface Wind: 35kts (~ 40.3mph)

E. Location of the Estimated Maximum Surface Wind: 43 nautical miles (49 statute miles) to the SSE (152°) of center fix

F. Maximum Flight Level Wind Inbound: From 247° at 28kts (From the WSW at ~ 32.2mph)

G. Location of Maximum Flight Level Wind Inbound: 64 nautical miles (74 statute miles) to the SSE (148°) of center fix

H. Minimum Sea Level Pressure: 1011mb (29.85 inHg)

I. Maximum Flight Level Temp & Pressure Altitude Outside Eye: 18°C (64°F) at a pressure alt. of 1,673m (5,489ft)

J. Maximum Flight Level Temp & Pressure Altitude Inside Eye: 19°C (66°F) at a pressure alt. of 1,677m (5,502ft)

K. Dewpoint Temp (collected at same location as temp inside eye): 14°C (57°F)

K. Sea Surface Temp (collected at same location as temp inside eye): Not Available

L. Eye Character: Not Available

M. Eye Shape: Not Available

N. Fix Determined By: Penetration, Radar and Wind

N. Fix Level: 850mb

O. Navigation Fix Accuracy: 0.02 nautical miles

O. Meteorological Accuracy: 8 nautical miles

Remarks Section:

Maximum Wind Outbound: 29kts (~ 33.4mph) in the east quadrant at 21:44:00Z

Maximum Flight Level Wind: 29kts (~ 33.4mph) in the east quadrant at 21:44:00Z

Maximum Flight Level Temp: 20°C (68°F) which was observed 28 nautical miles (32 statute miles) to the SSE (154°) from the flight level center

post-3513-1283550141_thumb.jpg

Modifié par paix

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